Instagram Stories, czyli Relacje umożliwiają łatwe i szybkie dzielenie się swoimi wrażeniami, chwilami z życia prywatnego lub swoją pracą z odbiorcami. Są jednym z najlepszych sposobów na budowanie zaangażowania na IG i zwiększanie zasięgu. W przeciwieństwie do postów na Instagramie, które pozostają na profilu do czasu, kiedy użytkownik je usunie, Stories są widoczne tylko przez okres 24 godzin. Przeczytaj więcej na temat ich zastosowania i dowiedz się, jak z pomocą naklejek stworzyć Relacje, które wyróżnią Twój profil.
Relacje – gdzie są widoczne i dlaczego warto je dodawać?
Stories na Instagramie są widoczne na samej górze ekranu głównego aplikacji. Aby wyświetlić Stories, wystarczy kliknąć okrągłą ikonę zdjęcia profilowego danego użytkownika. Dodana Relacja jest widoczna przez dobę, po czym znika. Istnieje jednak sposób na to, aby te, które uważamy za najbardziej wartościowe, zostały na stałe. Mowa o opcji wyróżnione Relacje.
Wyróżnione Relacje są widoczne w profilu użytkownika, pod jego bio. Takie Relacje to sposób na stworzenie „wizytówki” profilu. Są przydatne w celu wyróżnienia ważnych treści związanych z danym kontem, takich jak ogłoszenia, produkty, promocje, ciekawostki. Dzięki temu widzowie mogą szybciej i łatwiej zobaczyć, co dany użytkownik uważa za istotne i co może być dla nich interesujące.
Wiesz już, czym są Stories i gdzie je znaleźć. Zastanawiasz się teraz pewnie, po co właściwie je robić. Czy dają jakiekolwiek korzyści jako element strategii marketingowej na Instagramie? Oczywiście! Stories na Instagramie są wyświetlane na górze ekranu, co oznacza, że mają wysoką widoczność i zasięg. Umożliwiają eksperymentowanie z różnymi formatami treści, takimi jak zdjęcia, wideo, GIF-y, filtry, muzyka i wiele innych. Możesz tworzyć ciekawe i interaktywne historie, które przyciągną uwagę Twoich widzów i pomogą zbudować większą świadomość marki.

Relacje sprawdzają się także przy budowaniu silniejszej relacji z klientami. Pozwalają na pokazywanie bardziej autentycznej i osobistej strony biznesu. Możesz pokazywać, co dzieje się w Twoim biznesie za kulisami, dzielić się swoją wiedzą, a także umożliwić klientom poznanie Ciebie i Twojego biznesu na bardziej osobistym poziomie.
Jak dodać Story na Insta?
Krok 1: Otwórz aplikację Instagram i przejdź do swojego profilu.
Krok 2: Na górze ekranu zobaczysz pasek z opcjami, wybierz ikonę plusa w prawym, górnym rogu.
Krok 3: Pokaże Ci się okno Utwórz. Po kliknięciu Relacja zostaniesz przekierowany do trybu tworzenia Story. Inny sposób na wejście w tryb dodawania Relacji? Na głównym widoku aplikacji, kliknij swoje profilowe z plusem w lewym górnym rogu lub przesuń ekran w prawo.
Krok 4: Wybierz, co chcesz udostępnić. Możesz zrobić zdjęcie, nagrać wideo lub wybrać istniejące zasoby z galerii telefonu. Możesz też dodać różne filtry, naklejki, emoji lub tekst.
Krok 5: Możesz także dodać lokalizację, tagować innych użytkowników lub dodać hashtagi.
Krok 6: Na końcu naciśnij znajdujący się na dole przycisk „Twoja relacja” i gotowe!
Naklejki do Relacji – zacznij wykorzystywać ich potencjał!
Naklejki na Instagramie to elementy, które warto wykorzystać, aby w ciekawy sposób wzbogacić swoje relacje i zwiększyć ich atrakcyjność dla obserwujących.
Gdzie właściwie znaleźć naklejki?
- Kliknij swoje profilowe ze znakiem plusa w lewym górnym rogu na Instagramie lub po prostu przesuń w lewo, aby przejść do dodawania relacji
- Załaduj zdjęcie (lub zrób zdjęcie/film)
- Kliknij ikonkę uśmiechniętej buźki z menu u góry
- Zobaczysz ekran z naklejkami

Możemy je podzielić na dwa typy:
- Naklejki z animowanymi GIF-ami
- Interaktywne naklejki, za pomocą których obserwujący mogą wykonać jakąś akcję
Skupmy się na tych drugich, ze względu na to, że są uznawane za najbardziej angażujące. Pozwalają na interakcję z widzami w czasie rzeczywistym np. zadawać pytania, organizować ankiety, prosić o opinię. Dzięki temu możesz zbierać cenne informacje zwrotne od swoich klientów.
Wypróbuj tych 9 naklejek i obserwuj, jak rośnie zaangażowanie Twoich odbiorców
Twoja kolej
Z tą naklejką możesz zacząć nowy trend! Napisz na przykład: „Pokaż swój aktualny widok”, a osoby, które wyświetlą relację, będą przesyłać zdjęcia lub filmy swoich widoków.
Pytania (Q&A)
Rozpocznij sesję pytań i odpowiedzi, pozyskaj opinie, rekomendacje lub przypuszczenia Twoich obserwujących. Odpowiedzi na pytania będą prywatne, ale możesz opublikować je w relacji, jeśli chcesz.
Suwak emoji
Ta naklejka pozwala Ci umieścić suwak emoji na swojej historii i zachęcić obserwujących do przesuwania go, aby wyrazić swoją opinię lub uczestniczyć w ankiecie. To szybki sposób na zaangażowanie.
Ankieta
Wykorzystaj tę naklejkę, aby przeprowadzić quiz, zabawy typu „Co byś wybrał”, „X czy Y”, „Prawda czy fałsz”.
Link
Ta naklejka pozwala Ci umieścić link w swojej relacji, dzięki czemu Twoi obserwujący mogą łatwo przejść do określonej strony internetowej np. artykułu na blogu.
Odliczanie
Ta naklejka pozwala Ci umieścić odliczanie do ważnego wydarzenia, na przykład premiery produktu, webinaru lub imprezy. Użytkownicy będą mogli na nią kliknąć, aby otrzymać przypomnienie o sprawdzeniu Twojego konta, kiedy zacznie się wydarzenie.
Camera roll
Załóżmy, że już zrobiłeś zdjęcie lub nagranie i chcesz dodać na nie kolejną fotografię, lub wideo. Kliknij tę naklejkę z ikonką galerii i wybierz zdjęcia lub filmy z galerii.
Wspieraj małe firmy
Za pomocą tej naklejki możesz oznaczać małe firmy w relacjach i zachęcać obserwujących do wspierania lokalnych biznesów.
Muzyka
Ta naklejka pozwala Ci dodać do swojej historii fragmenty utworów muzycznych, które podkreślą nastrój.
Jak sam widzisz, masz mnóstwo możliwości, aby sprawić, że dodawane Stories będą bardziej angażujące i przykuwające uwagę. Co więcej – dzięki naklejkom jest to dziecinnie proste! Pamiętaj, że Relacje na Instagramie mają wysoką widoczność i zasięg, co czyni je dobrym narzędziem do budowania większej świadomości marki i budowania silniejszych relacji z klientami. Skorzystaj z tego!